Én márka- Személyiségtípusok

Aszerint, hogy dolgozunk, milyen a stílusunk, miket juttatunk eszébe másoknak munkáink, projektjeink során, megneveztek emberi karaktereket.

Kicsit olyan ez, mint a horoszkóp. Végül is éppenséggel az is pont meghatározza, hogy milyen az adott jegy munkássága. Csak az vagy igaz, vagy nem, míg ez esetben emlékeztetjük az embereket egy típusra és szándékos választás lehet. 🙂

Nem igazán lehet valakit folyamatosan egy típusra besorolni, van, hogy egyik nap inkább ez, másik nap inkább az a típus jelentkezik, illetve természetesen több is jelen lehet egyszerre .

Ettől függetlenül lehet tudatosan is magunkat kiválasztott típusra koncentrálva képviselni.

A következő típusok léteznek:

Bölcs

Segít megérteni nekünk a Világ dolgait. Mélyebb ismereteket ad át.  Tipikus példa   egy tapasztalt szoftverfejlesztési igazgató. A tudása kincs.

Uralkodó

Kezébe veszi az irányítást bármilyen helyzetben, és rendet is képes rakni a káoszban. Szeret szervezkedni. Szintén szoftverfejlesztés témakörben pl SAP sugallata.

Felfedező

Mindenre kíváncsi, abszolút független  és nyughatatlan természet, mindig keres magának valami felfedezni valót. Keresi, mi az ami neki igazán jó, mi illik hozzá, mit szeret.

Átlagember

Egyszerűen csak van, alkalmazkodik, nem kíván vita helyzetekbe belemenni. Meghúzza magát, és csinálja, amit kérnek tőle. Sok igény van az ilyen típusra is.

Gondoskodó

Értelemszerűen segíteni szeretne mindenkin. Pl orvosok, ápolók, tanácsadók.

Alkotó

Álmodozó, eszébe jut valami ötlet, leül, és megvalósítja. Az önkifejezés számára ezerszer könnyebb és fontosabb is, mint alkalmazkodni. Sokszor újít, kísérletezik, keresi, mi hogy jobb, maradandót szeretne maga után itt hagyni a Földön. Ez egyfajta kényszer érzés már nála.

Írók, művészek, feltalálók, vállalkozók tartoznak ide főleg.

Szerető

Érzelmi alapú, a szerelmet keresi, érzéki világban él. Fontos számára, hogy szeresse a munkatársait, kötődik érzelmileg a munkahelyéhez is. Popzenészeknél, divatmodelleknél jobban feltűnik ez a típus.

Ártatlan

Tisztaság, tisztelet, jótett, boldogság a fő elemei. Nincs semmi furcsa, természetellenes benne. Pl Bambi, Hófehérke alakja is Disney ezen típus megtestesítője.  Apácák, természetes összetételű kozmetikumgyártók idei sorolhatóak.

Betyár

Lázad, megszegi a szabályokat, önfejű.  Törvényen kívülinek született. Felrúgja  a hagyományokat, hogy valami újat mutasson.

Pl Ádám és Éva emlékeztet minket erre, vagy cégek közül az Apple név is ismerős lehet mindenkinek.

Varázsló

Minden vágya és erőssége az átváltoztatás. Előbbre szereti vinni a világ ügyeit, és mindent tudni. Figyel minden utalásra, véletlenre.

Pl plasztikai sebészek.

Bohóc

Mindig azt sugározza, hogy ő remekül van, élvezi az élet minden percét, helyzetét. Fontos mondanivalókat próbál átadni. Szabályokat szeg, néha megunja a dolgokat és felrúg mindent.

Szabad szájú, öntörvényű, sokszor provokáló, és szándékosan rámutat az emberek előítéleteikre.

Hős

Bátor, menti a lehetőségek szerinti helyzeteket. Szereti a gondokat, hiszen így valakinek példát kell mutatni, hogy ő megoldja, ő a megmentő. Kiáll saját igazáért, és szereti az izgalmakat.

 

Rám jó ideje az alábbi típusok jellemzők:

Bohóc,Alkotó, Hős,Szerető.

Te melyik  archetípus vagy? 🙂

Én márka- Személyiségtípusok” bejegyzéshez 3ozzászólás

  1. Szia! Remek cikk, találóak a típusok! A “bölcs” énem kérdezi, hogy van-e valamilyen kutatás, más szakcikk ami ezt alátámasztja, hogy tényleg ezek és csak ezek a típusok vannak.

    Kedvelés

Hozzászólás